Založ si blog

Tak, milí spoluobčania a my už šetríme …

Teda, ľudkovia moji, zišli sme sa aj s bandou u Fera v karčme, aby sme prerokovali možnosti šetrenia nás, teda dôchodcov, nech štát vie, ako si ho vážime. Fero doniesol fľašku trúnku, a povedal, že i on sa pridá, bo do dôchodku má blízko.

Teda, ako povedali redaktori jedných novín, ktoré stále modrákom do perdele lezú, vraj už nebudú také štedré dôchodky, ako teraz. Priznám sa, aj budem rád, bo ten luxus, čo mi zostane po zaplatení elektriky a vecí okolo domu, už nevládzem znášať – denne tri rožky, maslo a jedna paradajka, každú druhú nedeľu mäso, čo nájdem v odpade u Miša – mäsiara a raz ročne zákusok – skutočne som sa ja akosi rozožral.

A tak sme teda začali hútať, čoho sa vzdáme. Gejza povedal, že by sme mohli prestať dýchať, ale Mišo ho hneď zahriakol, či vie, aký je dnes funus drahý, ešte horšie by sme urobili. Imro, ten škuľavec z horného konca, čo sekunďákom brýle oliate nosí, lebo na nové nemá, povedal, že by sme mohli snáď tej rajčiny sa vzdať, ale Tóno zakričal, že on nechce skapať na skorbut, či ako sa to volá, to čo námorníci mávajú.

Teda, pri druhej fľaši trúnku sme dumali, že sa vzdáme účasti na privatizácii, však aj tak nie je čo ukradnúť, a pôjdeme príkladom. Prijali sme to teda jednohlasne. Ja som navrhol, aby sme skúsili aj nejakú dietu, ale Jožo povedal, že už teraz gate nosí olepené páskou, aby mu na riti držali, a vraj naposledy si ho doktor pomýlil s tým snímkom, čo robia v nemocnici a chcel ho zavesiť na ten stroj, čo to osvieti, on vraj chudnúť nebude. Mišo navrhol, aby sme prestali chlastať, ale Fero ho hneď šľahol pollitrákom po kotrbe, že to nebude ani tá daň – spotrebná – a bude ešte menej.

Hja, zhodli sme sa pri piatej fľaši, nezávidíme brýľošovi, hľadať ako šetriť, keď ani my nevieme nájsť voľné fondy. Istô je jedno, skôr sa my vzdáme jednej paradajky čo na deň máme, než by si chudák poslanec odriekol jednu z kila, veď už by nemal celé kilo a to nedobre. Jano spomenul, že najviac grošov žerú doktori, a teda nebudeme tam chodiť, ale Gejza má veľa cukru – ako v krvi, nie komore – takže ani to neprešlo.

A tak, keďže Fero karčmu zatváral, pobrali sme sa domov. Šikoval nás pre istotu obecný pandúr, aby sme si náhodou nezmysleli totke Javorskej pod oknom spievať svadobné piesne, keď jej muž včera odišiel na pravdu božiu. Tu Tóna napadlo, že i pandúrov by mohlo byť menej, a hlavne, u nás na valale by mohli cez hlavnú aj chodiť pešo, ale pandúr ho okríkol, či si on bude na takej dlhej trati – teda skoro dvesto metrov – topánky a nohy drať. Pravdu má, uznali sme, tie otočky späť by položili jeho rozpočet.

No nič, zaliezli sme domov spať. Ráno, keď som pošiel do obchodu, začal som hneď šetriť, bo vedúca nemala rajčiny a ceny mierne stúpli, takže nie tri, ale iba dva rožky denne budem žrať a maslo … i v kuchárke ovoniam, pohľadom pohladím. Hja, ale nám je dobre …

Tak nám kvalifikácia začala …

06.09.2010

Aj chlaúpci nás, oné, potešili, bojovali do konca. Len jedno nám v karčme cez kotrbu chodilo, akých futbalistov asi v Macedónsku majú, keď nás tak trápila tá parta komediantov, čo prišla. To, teda ako nemyslíme v zlom, ale ako hutoril Fero z hornieho konca, podľa neho to neboli futbalisti, ale herci, ktorí sa vyžívajú v tých, akože to hovoria, sadomasochistických [...]

Tá, kamaráti moji, to je teda iná kultúra … cestovania

31.08.2010

Kamaráti moji, mám to ja hnusný život – ráno musím vstávať o štvrtej, teda iba vtedy, ak ma stará nezobudí skôr, že sa jej zachcelo pospomínať na starie časy, potom behom umýť, obliecť, niečo v rýchlosti pojesť – no pripadám si ako ten taliansky trubiroh, jak ho to len volajú – aha, Fantozzi – ešte šťastie, že nemám doma také strašidlo. A [...]

Ľudkovia moji, veď to je cirkus a nie štát …

30.08.2010

Teda poviem vám, vážení spoluobčania, tu sa naozaj nedá normálne existovať. Ale posúďte sami – keď som skončil strednú školu, išiel som rovno pracovať, hoci mama hovorili – urob si vysokú, budeš sa mať lepšie. A tak som išiel na stavbu, k vedúcemu na pokec – teda pohovor. Bol vám to milý človek, hneď odstrčil nabok stoličku, aby ma lepšie videl, aj [...]

Francúzsko, hasiči, požiar

V Maďarsku zomrela jedna osoba pri požiari v domove dôchodcov

28.03.2024 11:17

Pravdepodobnou príčinou požiaru bolo fajčenie v posteli, vyšetrovanie však ešte prebieha.

Illinois, police

Útok nožom v Illinoise si vyžiadal štyroch mŕtvych a päť zranených

28.03.2024 10:46

Podozrivého muža policajti zadržali. Motív útoku nebol bezprostredne známy.

Baltimore most loď nákladná

Po zrútení mosta v Baltimore našli telá dvoch zo šiestich nezvestných osôb

28.03.2024 10:12

Obrovská nákladná loď, ktorú nebolo možné ovládať a následne narazila do mosta, absolvovala predtým v miestnom prístave „bežnú údržbu motora“.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 23473x
Priemerná čítanosť článkov: 1806x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy